جمعه 14 اردیبهشت 1403

ایمان سهیلی :

جهت سهولت در اطلاع رسانی و خدمات تمامی مجموعه های

گردشگری در سامانه " جامع " ثبت نام کنند

ایمان سهیلی  سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری رشت :

سامانه " جامع " پل ارتباط سازمان گردشگری با مجموعه های گردشگری

و اقامتی است برای سهولت اطلاع رسانی در فرآیند ثبت نام تعجیل نمایند .  

 

 

سرویس گردشگری موج برنا – گردشگری جدا از هیجان ، تنوع نشاط ، یک صنعت محسوب می شود ، صنعتی که بسیاری از کشورها در تامین بودجه های کشوری هم نقش بسزایی دارد . در کشور ما با توجه به تمدن کهن و بناهای تاریخی و باستانی با یک طبیعت چهار فصل موقعیت بکری دارد و این می تواند فرصتی برای بهره وری اقتصادی باشد و تعامل بین مجموعه گردشگری و اقامتی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و ادرات تابعه می تواند در بالا بردن درآمدها و حتی کمک به اقتصاد کشور کمک کند .

راه اندازی سامانه جامع توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت به راه اندازی سامانه جامع اشاره کرد و گفت : برای ساماندهی مجموعه های هتلها ، مهمانپذیرها ، بوم گردی ، خانه مسافر و رستورانهای بین راهی سامانه جام توسط وزارت طراحی شد و با فراخوانی که از طریق اصناف ، اتحادیه ها و فضاهای مجازی خود گردشگری صورت گرفت  ، فراخوان اصناف و اتحادیه ثبت نام آغاز شد و با راه اندازی این سامانه چند هدف مشخص دنبال می شد :  

1-اطلاع از وضعیت مجموعه ( اعم از مشخصات مجموعه ، فعالیت ، ثبت روزانه عملکرد ، ثبت آنلاین و روزانه میهمانان )

2-در این سامانه از کلیه اطلاعیه ها خصوصا بحث راه اندازی مجدد هم مطلع خواهند شد .

3- در این سامانه از اعتبارات درنظر گرفته برای طرح های حمایتی هم مطلع خواهند شد .

4-در این سامانه از طرحهای حمایتی تامین اجتماعی خصوصا در ایام کرونا رونمایی شده و شرایط  حذف یا تخفیف مبالغ بر اساس رتبه و عملکرد مشخص شده است .

5 –در خصوص وضعیت هزینه های قبوض آب ، برق ، گاز و تلفن هم راهکارهای درنظر گرفته شده بیان شده است .

وی مزایای سامانه جام را پس از شرایط رهایی از کرونا ویروس چنین تشریح کرد :

1-مجموعه ها پس از پایان کرونا اجازه فعالیت و در واقع مجوز فعالیت را از طریق همین سامانه دریافت خواهند کرد .

2-از ابتدای سال 1399 برای تمدید جواز و پروانه فعالیت باید در" سامانه جام " ثبت نام کنند .

3-آمار این مجموعه ها مشخص خواهد شد و به صورت آنلاین یا روزانه ثبت اطلاعات لازم اعم از شخصی یا مجموعه و یا میهمان را به راحتی ثبت نمایند .

ایمان سهیلی ضمن تقدیر از مجموعه های مختلف برای ثبت نام در این سامانه گفت : علی رقم اطلاع رسانی تنها هتلها بیش از 95 درصد ثبت نام را انجام داده ند ، خانه مسافرها 60 درصد ، رستوران و بین راهی تا 70 درصد ثبت نام شده اند که تقاضا می کنم برای بهبود خدمات رسانی با ما جهت ثبت نام همکاری لازم را مبذول فرمایند .

یادآور می شود شهرستان رشت با 11 هتل ، 12 مهمانپذیر ، بیش از 200 رستوران و سفره خانه و بین راهی ، 5 هتل آپارتمان و یک مجموعه گردشگری و تفریحی قصربازی آماده خدمات رسانی به هم استانیها و ایرانیان خواهد بود .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna